Kategorie

Jak wyregulować amortyzatory KONI serii: 8010, 8041, 8210, 8241, 8610, 8641, 8710 i 8741

1. Klucz KONI dostarczony z amortyzatorami należy założyć na górny sztyft amortyzatora ( wystający pręt ze ściętymi bokami )
2. Dla zwiększenia twardości amortyzatora należy obracać kluczem zgodnie z kierunkiem wskazywanym przez strzałkę umieszczoną na kluczu, obracanie klucza w przeciwną stronę zmniejsza twardość amortyzatora. Uwaga ! napotkanie oporu przy obracaniu pokrętła oznacza koniec zakresu regulacji.
3. Po zakończeniu regulacji należy bezwzględnie zdjąć klucz regulacyjny z amortyzatora aby nie uszkodzić pokrywy silnika .
4. Uwaga !! Amortyzator lewy i prawy musi mieć ustawioną dokładnie tą samą twardość, brak synchronizacji amortyzatora lewego i prawego może spowodować uszkodzenia amortyzatora, brak przyczepności, nadmierne zużycie opon, a także może być przyczyną wypadku.

Jak wyregulować amortyzatory KONI serii: 26 i 30

1. Zdejmujemy zabezpieczającą przed zabrudzeniami osłonę, uzyskując dostęp do przycisku regulacji.
2. Przycisk regulacji należy wcisnąć i przytrzymać podczas całego procesu regulacji twardości. (Rys. 1 i Rys. 2)
3. System regulacji wyposażony jest w zapadki, podczas obracania wyczuwalne są kliknięcia wyznaczające pozycję regulacji. (Rys. 4)
4. Obracając tłoczyskiem zgodnie z ruchem wskazówek zegara zwiększamy twardość amortyzatora, obracając tłoczyskiem w lewo zmniejszamy twardość amortyzatora.
Po ustawieniu regulatora w miejscu kliknięcia zwalniamy przycisk upewniając się że przycisk odbił wracając do pozycji pierwotnej. Zakładamy osłonę przeciw kurzową.
5. Seria 26 posiada 2 pozycje regulacyjne, seria 30 wyposażona jest w 3 pozycje regulacyjne.
6. Uwaga !! Amortyzator lewy i prawy musi mieć ustawioną dokładnie tą samą twardość, brak synchronizacji amortyzatora lewego i prawego może spowodować uszkodzenia amortyzatora, brak przyczepności, nadmierne zużycie opon, a także może być przyczyną wypadku.

Jak wyregulować amortyzatory KONI serii: 76, 80, 82, 84, 86, 8040 i 8240

1. Upewniamy się że pod osłona przeciw kurzową nie ma gumowego odboju, jeśli taki się znajduje należy go zdjąć i pamiętać o ponownym założeniu po zakończeniu regulacji.
2. Wciskamy do końca amortyzator, obracamy tłoczyskiem przeciwnie do ruchu wskazówek zegara do momentu załączenia się mechanizmu regulacji. Rys.1
3. Wciśnięty amortyzator obracamy o 360 stopni zgodnie z ruchem wskazówek zegara, dalsze zwiększanie twardości wykonujemy poprzez obracanie o amortyzatorem o 180 stopni. Maksymalna regulacja odbywa się w zakresie od 0 do 720 stopni.( Rys.2)
4. Po zakończeniu regulacji rozciągnąć amortyzator o ok. 1 cm w celu rozłączenia mechanizmu regulatora. Po rozłączeniu mechanizmu tłoczysko powinno lekko obracać się w lewo i prawo.
5. Uwaga !! Amortyzator lewy i prawy musi mieć ustawioną dokładnie tą samą twardość, brak synchronizacji amortyzatora lewego i prawego może spowodować uszkodzenia amortyzatora, brak przyczepności, nadmierne zużycie opon, a także może być przyczyną wypadku.